Sidor

torsdag 10 november 2011

Mera stop motion

Det roligaste projektet jag någonsin har gjort i skolan fortsatte idag... Mera stop motion på bildkonsttimmen! Så klart berodde det på en hurdan grupp man var i om det var roligt eller inte, jag råkar ha en ganska bra grupp som hittar på fina idéer... Haha, nästa timme blir det och editera alla våra filmer. De har (nästan) en handling, så ska vi sätta till lite ljud & musik så det blir nog bra. Ska se om jag på något sätt kan fixa hit dem... Förra veckan gjorde vi två filmer, en var vi gick ner för en trappa. Gick och gick, mera snubblade/klättrade/föll/lekte apor ner för den. Den andra var en film som gick ungefär på att jag körde över en annan med en cykel. I dag blev det mariokart uppför en annan trappa, med skuffar, typer som flyger i väg och svampar som boostar farten. Jag vann, resten flög ut i stolarna där på sidan och gjorde lite volter. Vi skrattade säkert så mycket att det hördes i hela huset... 
Så missade vi studiehandledningen och fick sluta ett i stället, lärarna skulle typ på någon utbildningsdag? På moddan berättade vi vandringssägner, råttor i pizzor, stulna njurar och annat roligt. I FBK igår så for vi och sprutade med motorsprutan till en sjö och berättade spökhistorier. Mera och mindre sanna. Alla var ganska rädda till slut... Tillbaka på stationen gick vi omkring och sjöng the duck song tills alla var smått störda på oss. Jag förstår dem. Det är världens mest störande sång. Felix tyckte att vi skulle uppträda med den på julfesten. Jag vägrade. Nu har den spelat i mitt huvud sen vi sjöng den första gången i går... 



Nu ska vi och fira mommos födelsedag. Jag tog en skål från konstis till present åt henne. Hoppas att hon inte läser det här nu före vi hinner dit och jag kan ge den. Den var iallafall superfin. En lite sned stjärna/blomma som har en sjukt nice blågrön glasyr. Den är nu redan inne i paketet, ska se om jag kan ta en sniiki bild lite senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar