Sidor

måndag 7 november 2011

Donkey Kong & Falkenswärds möbler

Jeppjepp. Jag valde att skippa mitt sociala liv idag och spela Donkey Kong på Wii med Calzzi och se på en urgamla tvprogram från youtube.
Jag & Calzzi fick alltså våra jultidningar idag. Hon skulle ha något donkeykongspel, jag var sådär njaa, men det är ju faktisk jätteroligt! Mario kanske nu är lite mera min grej men... När jag spelar tvspel, speciellt mina kusiners actionspel, så trycker jag bara på random knappar och hoppas på det bästa. I Super Mario har jag kanske lite mera taktik, och Donkey Kong, tja något mitt emellan. Jag hinner ännu bli expert på det, det är många låga vintermånader, och om inte, ett långt sommarlov. Jag planerar långt framåt i tiden, som ni ser. Och ändrar alla planer minst fem gånger, sista gången en minut före det händer.
Så tittade jag också på ett par avsnitt Falkenswärds Möbler, ett program som kom för jag vet inte hur många år sedan på FST5. Lindas bror sade att han hade sett det när det kom på tv, och han är ganska mycket äldre än oss... Roligt är det i alla fall, om en normal (eller kanske inte...) familj som flyttar från helsingfors till österbotten. Orkar inte ladda upp ett helt avsnitt, det skulle ta ett år, men iallafall. LÄNK
Det finns typ 20 avsnitt, en halvtimme långa. Jag är på avsnitt 5, hehe. Borde inte ta länge innan jag har sett alla, så tråkigt som jag ofta har det... Det är ju därför bloggen finns? Om jag inte skulle ha någon tid skulle jag inte heller hinna blogga?

1 kommentar: