Sidor

lördag 19 november 2011

Många syskon...

När jag skulle gå i duschen kom jag in genom dörren och upptäckte att där var alla mina tre systrar plus min mamma. Inne i vårt badrum. Juni badade, Calo duschade, mamma vaktade dem och Fi stod bara där på något allmänt marthamöte. Så blev jag smått sur, måste verkligen alla duscha just då, och kom fram till att vi behöver en till dusch. Det kommer inte att fungera med bara en dusch i många år till.
Så gick jag in i bastun (fråga inte varför) och blev glad igen när jag såg att där hängde två par byxor på tork. Ett par knallröda och ett par knallturkosa. Jag är inte den typen som tror på det här med bara svarta och mörkblå byxor. Båda har varit mina, de röda är det fortfarande, de turkosa skänkte jag till välgörande ändamål (=min syster). Jag hade inget bättre att göra när nu alla skulle duscha så jag provade de turkosa farrkuna. Det var säkert ett år sedan jag gav dem åt henne, jag kommer inte ihåg om de passade eller inte, men oberoende borde de inte passa nu. Men de gjorde det! Så blev jag lite sur igen, varför gav jag dem till henne, jag vill ju ha dem! Nåja, jag borde väl kunna fixa så att jag lånar dem ibland, de har ju faktiskt varit mina... För de passar perfekt, inte för att jag fattar hur det har gått till, och är meganajs färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar