Sidor

onsdag 30 november 2011

Day 17- Someone you would want to switch lives with for one day and why

Nästan vem som helst skulle ju bara vara nice. Ingen har ändå exakt likadant liv som jag, så fast jag bara skulle byta med min syster (inte för att det skulle vara så roligt...) så skulle jag göra helt andra saker och bli behandlad på ett helt annat sätt än jag själv.
För det första, bara en kompis. En flicka i samma skola, bara för att se om det verkligen kan vara så annorlunda för någon annan. För det andra, en pojke. Jag undrar exakt hur annorlunda det är att vara en pojke. Liksom, gör de samma saker (okejj de kanske inte lackar naglarna), pratar de om samma saker... Jag skulle bara vilja veta.
Så skulle det ju också vara ganska siisti att byta typ med en känd människa. Spela in lite film, shoppa lite, sjunga på sin egen konsert... Ni fattar.
För att nu sen också göra det på ett helt annat sätt skulle jag vilja vara en hund för en dag. Vad tänker de, vad vill de, vad menar de, tycker de verkligen om sin mat och sånt. Varför inte en delfin när jag nu håller på. En vild, som bor i havet.
Jeppjepp, filosofistunden är över. Tack för i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar