Sidor

tisdag 8 november 2011

Konstiga människor


Jag har många kompisar som är lite, annorlunda. På ett positivt sätt. Kanske inte alltid gör saker som alla andra, skrattar åt allt möjligt, hittar på konstiga skämt som ingen annan fattar och bara är jätteroliga att vara med om man nu inte är en sån som blir störd på sådana människor. De har konstiga idéer, som kanske inte alltid fungerar, deras vänner är ofta likadana och de bryr sej inte om vad andra tycker. Jag säger inte att jag inte är likadan. Antagligen är jag det, men jag vet inte. I alla fall, vissa blir otroligt störda på de här människorna, fast de tycker om dem. I dag hade en av mina kompisar varit extra… energisk? Och en annan kompis hade blivit galen på henne och sagt att nu går du för långt blablabla… Så hade hon svarat åt honom att "men erkänn att ditt liv skulle vara tråkigare om du inte skulle vara kaveri med såna som jag". Han hade nog erkänt till slut… Jag har alltid jätteroligt med de här av mina kompisar. Alla är nog mer eller mindre sådana, skillnaden är väl att om man visar det i skolan eller bara med sina bästa vänner. Om du känner dej så, fortsätt med det! Du gör någons dag bättre, fast den kanske inte visar det åt dej! Allt blir roligare om man inte är som alla andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar