Sidor

söndag 13 november 2011

Landeveckoslut

På lande så gjorde vi inte mycket. Det var mörkt. Jag lärde den delen av min familj som var där vad det är för skillnad på lux och candela. Normal middagsbordsdiskussion för oss. Min kompis som en gång var och äta hos oss blev förvånad av att vi pratade om diskmaskiner i matbordet. Det här är helt normalt för vår familj... Gäster brukar ibland också bli smått förvånade över vårt gräl om var sofforna ska stå. Mamma vill ha dem på ett sätt, för att det ser fint ut typ, jag och pappa på ett annat, för då kan man ha högtalarna där och det blir bättre ljud. Jag ska ännu flytta tillbaka sofforna nån dag när hon är borta...
På lande var det mörkt och kallt. I början. Så gick vi i bastun, jag grävde fram mammas gamla ylletröja som är världens mysigaste, mina yllesockor, så fixade vi mat och åt. Så spelade vi scrabble, för en gångs skull vann jag och inte pappa! Så sov vi typ 12 timmar, jag och Fi lagade farsdagsmorgonmål med plättar och glögg, så delade jag ut jultidningarna och så åkte vi hem. Jag lovar, det finns inget så mysigt som vårt lande ett novemberveckoslut.
Pappa hittade by the way fem döda möss i en vattenhink i vår bastu. Mysigt! Som tur fanns inga i min säng. Eller vad vet jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar