Sidor

måndag 21 november 2011

Vinter



Jag vill att det ska bli vinter. Nu. Det är redan 21 november, brukar det inte vara snö då? Såg på facebook att det redan är snö i Vasa. Vaaarför inte här i södra Finland? Lina sade just att det måste vara snö på hennes födis den 4 december. Hon är inte den enda som är sur om det inta går så. Så är det Goda viljans mässa på torsdag, då brukar det väl vara snö? I allafall julfiilis. Och den blir liksom inte riktigt rätt om det inte finns snö... Med snö menar jag nu sen inte den där grejjen som trillar ner från molnen som är blöt och äcklig och inte hålls på marken fem sekunder ens. Utan den som är vit, fluffig, torr tills man kommer in och den smälter i skorna och innanför skjortan, kall och fin. Det har inte snöat en endaste en snöflinga här. Inte ens av den där blöta sorten. Jag har faktiskt sett snö en gång den här hösten. I slalombacken, i dag. Vi hoppade lite i den, inte för att den kändes som riktig snö på något sätt, och blev lite försenade till rellaprovet. Oho. Vi var i alla fall inte sist. Ja, och var i ishallen och skrinna. Ishallen när det borde vara vinter. Nej tack! Jag kan bara hoppas på att i morgon när jag vaknar så är det vitt överallt. Jag kan redan nu säga åt mej själv att DREAM ON.
Så vill jag flytta till Hogwarts. Helst nu genast. Jag vill upptäcka någå dolda magiska förmågor, börja där nu genast och lära mej massor om magi. Och bara mysa i det där stora, varma, fina, urgamla Hogwartsslottet. Ja, en sak till på min önskelista. The Maradeur's map, som jag såg på Hamley's. Den är dyr, därför köpte jag inte den själv. Kartan över Diagon Alley duger också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar