Sidor

måndag 14 november 2011

Sa någon jul?

Jag märkte förra fredagen att det snart är jul. I dag märkte jag att jag ska göra något viktigt typ vartenda ett veckoslut tills fjärde advent. Veckodagarna har jag inte ens vågat titta på, antagligen samma sak med dem.  Många svåra prov, typ finska, fyssa och handarbete (VARFÖR har man prov i det?), olika projekt som ska bli klara, avslutningar, andra roliga saker... Jag kommer inte att hinna köpa julklappar före typ 22.12. Eller kanske på torsdag. Så måste jag också ha en present till mamma, och en till Fi, som båda just har födelsedag. Vad vill liksom mammor och snart åttaåriga flickor ha?
Som tur finns konstis. Man fixar lätt som en plätt "personliga" julklappar av misslyckade grejer som ingen vet hur de skulle se ut från början. Så kan man ju alltid typ, koka kola.
Mamma har dessutom köpt mitt lim!! Nu ska jag limma ihop saker, både sånt som behöver limmas och om Juni får tag i limmet, allt annat också.
En annan sak som jag har funderat på är att man alltid blir sjukt kreativ när man ska ha prov eller har jobbiga läxor. Mitt rum är aldrig så städigt som när jag har prov nästa dag. Om någon skulle vara så vänlig och pricka in alla prov just där före jul, så kanske man skulle kunna fixa till miljarder fina julklappar bara för att undvika att läsa på proven. Helt automatiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar