Sidor

onsdag 30 november 2011

Betyder att det inte kan snöa. Snööö, kom snaaart... Snart dansar jag en snödans. Nu är det bara iskallt (men ja, jag har frusit sen september...), mörkt och regnigt. Snart ska jag ut igen, till konstis och sen vidare till fbk. Jag kommer ihåg när det ännu var så ljust och varmt att vi gick hem utan ytterkläder efter fbk... Inte mera. Som tur har jag snälla föräldrar som inte vill att jag ska gå hem i mörkret och kommer efter mej.
I morgon ska vi filma på vår film. Den kommer att bli bra... Om nu allt lyckas, som det inte kommer att göra om jag känner personerna i min grupp rätt. Så ska jag skriva på någon kulturbokgrej som jag redan skrev på 75 minuter idag och fick huvudvärk av. Så måste man också skriva på den 45 minuter innan man får gå på facebook/blogga. Den kommer att bli klar på fem.
Sista studiehandledningstimmen är också i morgon! Nästa bli på åttan, period fyra. Ett och ett halvt år dit! Ska bli skönt att slippa de där evighetslånga pappren man ska skriva av.
Nu ska jag väl just gå och leta fram de där varmaste kläderna och gå ut. Jag ska glasera ungefär en miljon saker i konstis, som jag ändå inte kommer att få ta hem före typ december nästa år. Det är det som suger med att inte mera vara i en småbarnsgrupp var ingen vill ställa ut sakerna man ha gjort... Inte för att mina saker nu är riktigt så fina att jag skulle vilja ha dem på utställning. Vissa saker, kanske, men vissa saker skulle åka direkt i roskisen om jag skulle bestämma. Så måste jag leta fram ett par yllesockor, jag steg i lite sirap som jag hade sottat på golvet igår när jag lagade en paj. Såklart hade jag på mina favorityllesockor, och mamma glömde att tvätta dem. Två andra i min familj har samma storlek som jag, så det borde inte vara så svårt, men man vet aldrig med vårt hus... Så ska jag leta fram en reflex, annors kommer jag inte i till fbk. Förra veckan for vi nånstans ut på en åker och tittade hur dåligt man syns utan reflex. Det var en viss skillnad... Och om någon säger att det inte är coolt att ha reflex har jag ett telefonnummer att ge till den. Den kommer att få prata med en väldigt sur person som gärna kommer på hembesök och förklarar exakt varför man ska ha reflex...
Om jag nu vet ens ungefär hur våra ledaren tänker så ska vi någonstans ut och frysa ikväll. Helst ännu något jobbigt och tungt och så har de njutit tillräckligt av att plåga sina junnun. Hoppas, hoppas, hoppas att vi har förstahjälp. Då får man iallafall vara inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar