Sidor

torsdag 19 april 2012

Torsdag fredag lördag söndag

Varför känns det alltid efter onsdagen som om det jobbiga är slut? Det är ju liksom halva veckan kvar...
Vi hade en ganska rolig och chill dag idag, första timmen var det Norgeprojekt i datasalen och jag lärde mig allt möjligt kul om norska. Till exempel betyder "rolig" "artig". Det finns vissa ord som verkligen kan missförstås, men resten är ganska lätt och talad norska är det språk som svenskatalande personer har lättast att förstå. Nu vet ni det!
Hälsokunskapen var inget speciellt, bara om regler och lämpliga åldrar att göra vissa saker. Som att fara och shoppa, bestämma själv när man får gå och sova, få vara ute till 12 och så vidare. Typ alla tyckte att man ska få bestämma själv när man går och sova först när man är typ 16-17. Jag fattar det inte riktigt, jag tror inte så många påriktigt inte tänker alls och går och sover klockan två varje natt.
Datasalen igen på bildkonsten, min bildredigering gick massor bättre. Jag ska fixa bilderna hit nästa gång jag går till datasalen i skolan, imorgon kanske. Jag var inte världens kreativaste person utan satte bara in mitt ansikte i stället för Sirius Blacks på en Harry Potter-grej och började fixa en sån bild som alla i the Hunger Games hade som sin bild. Var det var en bild från sidan, Hungerspelens logo, distrikt och deltagarens namn. Vi får nu se hur det lyckas, det är lite svårt att fixa ett foto av sig själv exakt som man vill ha det (alltså själva fotot man börjar med...) utan att behöva pyssla länge med ljus och stativ och grejer. Helt fint ska det väl ändå bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar