Sidor

onsdag 11 april 2012

Till skolan och hem igen

Det var en kort dag idag, superskönt att alla onsdagar på sjuan från och med nu slutar klockan ett. Wihuu! Så skönt att ha lite mindre timmar sista perioden, vi börjar också 10 på fredagarna.
Timmarna idag var matta, inte allt så hemskt som jag kom ihåg. Nu om jag säger att jag tycker om det tycker alla att jag är världens konstigaste person, och inte är det nu mitt favoritämne, men helt okej ändå. På finskan var alla bara oseriösa och talade och skrattade och störde lärarna, över halva klassen måste bli kvar efter timmen. Jag klarade mig med lite över fem minuter, några måste bli i 20...
Mussan var inte alls rolig, alla sånger som vi spelade lät helt superdåligt och de som sjöng gjorde det så hemskt de bara kunde.
Nu sitter jag här hemma och försöker fixa en spotifyplaylist var jag på riktigt lyssnar på alla sånger om jag bara sätter den på shuffle. Inte riktigt sådär jättelätt. Alltid finns den sedan några sånger som man inte vill lyssna på fast man bara har satt dit sånger man tycker om. Lite som att det ändå på något sätt alltid lyckas bli kvar äckliga godisar i en lösgodispåse man själv har köpt. Ett av livets stora mysterier, man tar ju inga äckliga godisar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar