Sidor

måndag 2 april 2012

Handboll...

Förlåt, alla som spelar handboll, men det är en sak som jag på riktigt inte tycker om. Det är helt okej att ni spelar det, men det är ungefär det sista jag skulle börja göra. Kanske det skulle vara helt skoj om inte alla andra skulle kunna spela det och ha övermänskliga handisskills, men jomppatimmarna med handboll är nuförtiden de enda jomppatimmarna jag hellre skulle skippa. Nu är de i alla fall över, ett år kvar tills nästa gång!
Idag hade jag, Lina och Ninni vårt drama på moddatimmen, det var kanske inte den trevligaste och gladaste boken man har läst, så dramat gick ut på en stulen (eller var den hittad?) telefon som lämnades tillbaka, nästan-drunkning och ett skott som dödade en person. Alla andras böcker gick också ut på mobbning, misshandel och annat mysigt så vi hade en lite annorlunda moddatimme.
På finskan skrev jag ett filmreferat, och så fick jag veta att jag hade fått en nia i provet. YEES! Äntligen, äntligen börjar finskan gå nästan bra. Här i något skede för någon månad sedan kom jag på att det faktiskt inte är så svårt. Så alla som ännu försöker, någon gång kommer ni att fatta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar