Sidor

söndag 22 april 2012

FRUKTPIZZA


Den typ mest awesome idén någon har kommit på. Det var faktiskt Carolina som kom på det, men jag och pappa hjälpte sedan till att göra det bättre. Och det var jag som sist och slutligen stod i köket, kavlade smördegen, skar jordgubbarna och rev sönder naglarna på rivjärnet.
Det är alltså ett botten av smördegsplattor, utkavlade, skurna till en cirkel och gräddade. På dem är det sedan jordgubbssås/mos, allt för att det ska vara som en riktig pizza! På såsen lite hackad mörk choklad som egentligen inte har något där att göra. Skippa den, alltså. Jag bara berättar exakt vad där är, inte hur den blir bäst. Sedan på det skivade jordgubbar & kiwi, och som "ost" riven vitchoklad. Ännu lite citronmelissblad på toppen, wnb-basilikan alltså. Hela min familj tyckte att det absolut måste vara vispgrädde till, jag älskar inte vispgrädde så jag kan nu inte säga något om den saken...
Sommarfeelisen på topp, när man har suttit i solen, ätit jordgubbar och gått med shorts hela dagen. Med strumpbyxor under, men det var inget man behöver bry sig om... Jag höll på att kokas levande när jag var ute med Ågren med en huppare (wtf det heter munkjacka på svenska...), utan rock. Äntligen känns det inte mera som vinter, nog för att jag tror att alla har ögon, öron, en näsa och ett känselsinne och redan har märkt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar