Sidor

torsdag 26 april 2012

Blåmärken

Jag har ett blåmärke som är typ lika stort som min hand på mitt ben. Okej överdrift, men det är stort. Jag fick det när jag försökte sparka sönder en dörr. Det lyckades!
Vi var alltså i ett hus med fbk. Huset ska rivas i något skede och vi har nu övat där ett par gånger. Igår så testade vi verktyg och bara annars söndrade grejer tillsammans med massor av myggor som tydligen har flyttat in i det huset. Vi fick hacka sönder tegelstenar med någon siisti maskin, såga grejer med en sticksåg och motorsåg, hacka sönder en dörrar med yxor och fötter och bryta upp dem, hugga av elledningar och hacka sönder en tegelvägg med en slägga. Och kasta någon stengrej från väggarna på varandra. Det var en av de bästa övningarna vi någonsin har haft, känslan när man hackar sönder en vägg tills den inte mera finns eller slår en yxa genom en dörr är ganska speciell. När det sen ännu var ett helt riktigt hus och inte bara en dörr ute på gården som vi söndrade blev det ännu roligare.
Blåmärken som sagt, men inget värre än att jag skulle göra det när som helst igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar