Sidor

fredag 13 april 2012

Illativ = illamående

Jag klarade mig igenom finskan, med en nästan-gravanmärkning och massor av dåliga skämt. Både vår finskalärare och assistenten var på väg att få psykiska problem, och ändå var vi bara halva klassen. Illativ och ablativ och allativ och genitiv och jag vet inte vad det heter, men ointressant så det räckte var det.
Jag cyklade hem, två personer frågade om de kunde bli skjusade (go min jopo!) och här var jag snäll och lagade lasagne. Igår så ville jag ha lasagne och mamma svarade att "laga då". Så blev det, och om en stund får jag äntligen min lasagne.
Ikväll blir det ännu lande, hem kommer vi på söndagen. Som annars också är en ganska speciell dag, eftersom jag har födelsedag. Fjortis på riktigt på söndag alltså. Inte för att det spelar så stor roll, det är inte precis så att jag förändras över en natt. Jag ska btw sluta berätta hur gammal jag är automatiskt (betyder att åldern också försvinner från bloggen), för vad spelar det egentligen för roll? Det är ju inte precis heller så att man inte hittar det om man verkligen vill, till exempel i det här inlägget står det ju...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar