Sidor

söndag 8 april 2012

Påsken '12

Det var en tid sen jag bloggade, inte för att det nu har hänt något så viktigt... På onsdagen (det var länge sen!) var det fbk, vi dansade macarena och hade en tävling. Tredje plats och stolt över det! Vi måste också tala finska typ hela övningen, det gick inte sådär överdrivet bra... Så kom Ninni övernatten och hindrade mej från att sitta vid datorn så mycket mera än tio minuter.

På torsdagen gjorde jag, pappa & Ågren några riktigt konstiga, saker vi for till Sammanlahdenmäki (fråga inte var det är eller vad det är) och kollade på några gamla gravhögar.


Sen till Olkiluoto, Ågges barndomshem, jag lovar att han trillade ner i en kärnreaktor någon gång när han var liten... En annan lika galen hund får man leta efter.

Jag blev slutförvarad!

Till Raumo och lekte turister...

...och till slut i vår kära lilla K-butik i Kimito. Efter kanske fem timmar i bilen. Vi for faktiskt via Åbo och äta thaimat.

På fredagen målade vi de två ägg som inte hade gått sönder när jag öppnade bakluckan. Och två mignonägg också, faktiskt.

Lite sushi hann vi också laga!

Jag lovar att det var första gången det stod ett fat med sushi i vår trappa upp till vinden.

Det traditionella påskfotot, det finns ett ganska likadant från precis varje påsk.

Mina skor som har varit sönder i ett par veckor fixade jag nu. Med jesare. Jag ska se hur länge de håller med att bara tejpa dem när de går sönder. Jag köpte dem på sommaren förra året, i en Prisma för kanske fem euro. Nu ser de ut så här.

Igår så var jag och hjälpte till på en 50-årsfest, tillsammans med fyra andra. Vi gjorde inte så mycket mera än hällde snaps åt alla gäster, tog bort glas två gånger och putsade lite bestick. Vi var där åtta timmar, gjorde saker kanske två, åt, chillade och fick betalt. Helt kul!




Idag var jag då på American car show. Massor av nice bilar. Kameran var inte med, sorry. Jag tror att ni klarar av att använda google. Jag har lagat en äppelkaka, vi ska till min gudmor och äta. I natt kommer också alla andra hem från Teneriffa. That's all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar