Sidor

söndag 15 april 2012

Landeveckoslut once again

Andra födisen ever på lande kom jag på igår. Semikonstigt eftersom jag tycker att vi har varit på lande precis helatiden när det har gått sedan mamma & pappa köpte det för åtta år sen ungefär.
I alla fall regnade det, vi åt sushi både igår och idag, vi gick i bastun, städade ett förråd, åt, grillade, åt, åt, sov, that's it. Jaa vi for också till den otroligt stora staden Kimito centrum med två matbutiker (och lite till om man ska vara ärlig), köpte mat och gick till en loppis. Jag hittade faktiskt en helt fin ring.



Ett utklippt recept jag hittade i mammas mommos gamla kokbok, måste testa! Hela den kokboken från 1928 är annars också ganska nice.


Vi har en gammal bakugn på lande som vi har eldat i ganska exakt en gång. För kanske fem år sedan. Innan det här året är slut ska jag ännu baka bröd i den!


Carolinas nintendo ds, jag höll på att dö...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar