Sidor

torsdag 19 april 2012

Hungerspelen

Min hipstersida kommer fram... För jag var faktiskt ett fan före alla blev det. Before it was cool. Katniss, Peeta och Gale var mina kompisar före någon annan ens hade hört deras namn. De gjorde ett bra jobb med filmen, inte lika skit som med till exempel Twilight (nåja vet nu inte heller om böckerna var lika bra), men böckerna är ändå bäst. Därför undrar jag lite hur personer som bara har kollat filmen kan säga att Hungerspelen är det bästa som någonsin har hänt, när man får en ganska annan uppfattning om hela grejen och historien när man läser böckerna. Båda är bra, böckerna är bättre och det är först och främst ganska olika berättelser.
Jag läste böckerna för superlänge sen och tyckte att det var några av de bästa böckerna jag någonsin har läst. Jag lånade dem från bibban, köpte andra delen men har nu på något sätt lyckats tappa bort den, och så just precis före filmen kom tänkte jag läsa dem på nytt. Något sånt blev inte riktigt av och när jag idag äntligen försökte fixa det så kollade jag bibbans hemsida. Ungefär 100 reserveringar, både på svenska och engelska. Kanske det ändå blir adlibris. 12.90 för alla tre böcker istället för att vänta några månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar