Sidor

söndag 29 april 2012

Paskis -12

Bilder finns det inte, det är kanske lika bra det. Man är aldrig så snygg som på en scoutgrej. När jag tog upp mitt hår efter att jag kom hem var där säkert trehundra barr. Min sovsäck och liggiset kommer att vara ännu värre.
Ingen som inte själv är scout kommer någonsin att förstå hur roligt man kan ha där ute i skogen med sjukt random människor som man aldrig skulle ha träffat om det inte skulle ha varit för scouterna. Jag har aldrig varit på en scoutjuttu som skulle ha varit tråkig. Det här var inget undantag, skitroligt som vanligt. Jag tycker synd om alla som inte kom. Inte för att det skulle ha varit samma feelis om alla skulle ha varit där, men ändå.
Själva tävlingen for nu sådär, ena patrullen hade satsat minst 100€ per man på sitt kamouflage och annan helt för hc utrustning (men inga liggunderlag och vindskydd...), andra patrullen mera normalt, och det var också de som vann. På grund av att den första patrullen hade farit via varusteleka och fixa några grejer och fick femton minuspoäng, femton minuter försenade.
Jag har ont precis överallt och kommer säkert att vara vackert blå på alla möjliga konstiga ställen imorgon, har sovit helt för lite på en helt för obekväm plats men hade superroligt. Halva natten berättade vi spökhistorier om Bodom-mördaren och skrämde varandra på olika sätt, söndrade en glowstick och sprutade ut den över halva grilltaket, chillade introttade under grilltaket, åt choko (helt för mycket!) och lyssnade på Jake som spelade vad som helst man bad honom om på blockflöjt. My heart will go on, Traktor Alban och Endless blev mest spelade. Andra halvan var vi i vindskyddet och sjöng Frontside Ollie och lyssnade på muminsånger. Emellanåt frågade någon att vad i helvete är det riktigt vi håller på med, det kan man ju också fundera på. Efter en halv minut fortsatte alla. Kottkrig, en nattmanöver nio på morgonen, mera spökhistorier, chokokaka och massor av sol. Och nästa veckoslut blir det skogen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar