Sidor

fredag 27 april 2012

Cupcakes & äppelpaj

Det enda jag har gjort sedan jag kom hem är att fixa grejer i köket. Två gånger måste jag gå till butiken. Först en gång efter skolan och köpa lite grejer som jag hade kollat på morgonen, så en gång till när jag kom hem och såg att jag hade glömt hälften. Jag fick dessutom den stora äran att fixa nattmanövern till paskisen, som blir en sorts matlagningstävling. Mitt i natten på trangia, kul eller hur? Så alla grejer till det måste jag också fixa från butiken.
Jag har lagat cupcakes, men inte frostingen, en äppelpaj är i ugnen och ikväll ska jag ännu hinna med en chokokaka. Det blir släktfest imorgon. Jag hinner inte baka då, det är paskis, så jag måste göra det i kväll. Betyder att jag inte kommer att ha många minuter att göra vad jag vill. Det är helt okej eftersom det nog ändå är helt skoj att baka och jag får bra betalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar