Sidor

tisdag 17 april 2012

En helt vanlig dag

Jag gick till skolan. Och gick hem. För att det snöade.
Nånää snön smalt och lite roligt hann jag också med. Handarbetstimmen var sådär lagom rolig, det kan helt enkelt inte bil den bästa timmen i ens liv när man stickar yllesockor. Svårt är det inte i alla fall, bara... Upprepande. Långtråkigt. Jomppan var korgboll, helt okej, mat, biologi. Fest hos Hasse. Helt hur man vill. Biologitimmana är roliga, vi har en bra lärare som är ganska chill men inte egentligen så att man inte skulle lära sig. Helt super! Ninni sade att Hasse är hennes gud, så långt går jag nu kanske inte med definitivt en av de bästa lärarna. Vi hade vår presentation, det känns som om alla blev smått störda när vi tog om början tre gånger... För att alla pratade, så skyll er själva!
På moddan fick vi kladdkaka. Efter det gick vi omkring lite i skolan och funderade på saker och så gick vi hem. Inte riktigt. Ninni letade efter sin telefon och sina nycklar och funderade på när hon ska skriva prov och bara annars yrade omkring lite. När hon hade yrat klart gick vi hem till oss, åt chokokaka och började baka en kaka som jag fick betalt för. Vi skållade mandel. Det var roligt med hälften av det och helt okej med andra hälften. Det känns som om jag skulle ha börjat hata det efter typ tre mandlar till. Och då var vi ändå två som gjorde det!
Resten av kvällen ska jag inte göra någonting, kakorna är klara och hämtade (frusna daim-marängkakor om någon vill veta) och jag har bara kollat på klänningar sedan jag lagade dem. Jag måste hitta en vårfestklänning, okej det är länge dit men ändå...


Nu borde jag städa upp i köket. Och mitt rum. Jag ser riktigt fram emot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar