Sidor

torsdag 19 april 2012

AJ mina knän

Hur överlever bebisar? Får de skal på knäna när de kryper omkring på alla golv 24/7? Så där som sköldpaddor, att deras knän blir helt hårda så att de kan göra vad som helst utan att det gör ont.
Jag kröp omkring på golv i en halv timme igår. Antagligen mindre. Mina knän kändes ganska blodiga efter det. Det var de så klart inte, men de gör ont. Ännu också. De är säkert helt blåa.
Vi hade alltså fbkövning i ett riktigt hus med en rökmaskin och allt möjligt annat kul. Patienter som måste räddas ut från garage och så mycket rök att man inte såg ens tio centimeter framför sig. På riktigt! Vi hade också med en ganska siisti gammal bil, ska se om jag hittar ett foto här om en stund. Om jag hinner, jag är på moddatimmen som slutar snart. Vi hade tydligen inte fått ta med den till österbotten på läger för att den inte skulle ha hållit resan. Justjust. Nice var den i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar