Sidor

tisdag 24 april 2012

Stolt scout

Vi lagade mat. Jag hade massor söta små scoutungar i min patrull som lagade supergod mat helt av sig själva. Den såg inte god ut, men sällan gör scoutmat det. Den gick bra att äta, vi vann inte men vem bryr sig. Bedömningen i såna här tävlingar... Joo. När jag ska bedöma uppgifter slutar det oftast ganska råddigt. Det som man någon gång som vargunge trodde att var noggrant planerat, bedömt och diskuterat i många timmar görs på ungefär fem minuter på ett väldigt oseriöst sätt. Been there done that (and bought the t-shirt!).
Nåja, det var kallt, vi stod och lyssnade på vem som fick olika priser, Soffi blev årets scout, grattis! Jag kom hem och fick fem kilo godis av mamma. Priset till tävlingen vi ska ha på veckoslutet. En del kommer att försvinna under lördagen, men jag tror inte att vi klarar av att äta fem kilo. Något blir det väl kvar till vinnaren av the Hunger Games!
Någon som är duktig på matta kan säkert räkna ut vad det är för speciellt med nästa inlägg, vi får se hur awesome jag gör det. Ikväll tänkte jag inte börja pyssla med något specialinlägg, det får bli imorgon. När jag dessutom har antingen vänelevsintervju eller ska och prata med skolpsykologen, kommer inte ihåg vilket. Wuhhuu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar