Sidor

tisdag 10 april 2012

Solglasögon

Jag köpte nya idag. Ljusröda och fina. Riktigt satsade också, de kostade typ fem euro. Kanske helt bra, de kommer ändå att gå sönder... Inte för att jag på riktigt behövde dem, jag har fem par tror jag? Två som jag köpte för 25 cent/styck och aldrig kommer att gå utanför huset med, kära vänner det är de ni får till födelsedagspresent om ni är elaka. 


Jaa alltså de här är de solglasögonen jag har använt tills nu. De har varit med om mycket. Minst tre läger, några resor, massor av stenar som har kastats på dem, några simturer, en sommar och helt för många personer som har lånat dem. De är fortfarande hela. Kära solglasögon, när ni dör ska ni få en fin begravning.

Och av någon orsak brukar jag bli kallad Petri Nygård när jag har på mej dem. Snälla människor, han ser ut så här:


De sista paret man kan gå med, från Teneriffa och använda inte så mycket. Trots det helt väldigt sneda för att Juni har lekt med dem.

Sommarsommar, kom nuuuu!

2 kommentarer:

  1. Fräscha solglasögon! Tänkte köpa brillor på nätet någonstans. Har hittat ett par snygga solglasögon här till bra pris. Har du några andra tips? Du verkar vara hemma på det här med solglasögon!

    Snygg blogg föresten!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Mina är helt från klädbutiker och kiosker, alla har kostat under 10€, jag har nu egentligen inga andra tips än att titta precis överallt, testa alla och köpa ett par när man tycker om dem! När man bara köper billiga solglasögon behöver man inte fundera så mycket, fast man sedan inte skulle använda dem :)
    Bra hemsida du har hittat förresten!

    SvaraRadera