Sidor

måndag 6 februari 2012

Yesyesyes!

Äntligen blir det varmare! Vi överlevde den kalla och svåra vintern! Idag när jag gick ut på morgonen blev jag ganska förvånad över att det liksom aldrig blev kallt. Samma sak när jag skulle till hissan och efter det hem. Håller det på att bli vår? Don't think so, tyvärr. Helt för positiv kan man inte vara. Det har varit snö i vadå, en månad? Säkert till och med mindre än det. Kallt har det varit i kanske en vecka...
Men ändååå. Enligt någon sida ska det åtminstone vara varmt på veckoslutet (när blev -2 varmt?). Då ska jag ut i skogen :) Är det bara jag som är extremt konstig och tycker att att vara ute i skogen i två nätter, inte sova just alls, äta äcklig mat, frysa när man blir uttvingad, att inte ha dusch och innevessa och offra ett veckoslut för det är här roligt? För det är det. Och det finns positiva sidor, där finns en bastu, vi bor inne i ett hus och där finns de bästa människorna i hela världen. Haha, och de människorna har man aldrig varit hemma hos, ser man ganska sällan någon annanstans än på scoutställen, ens föräldrar har ingen aning om vem de är men de är personerna man har bott med i veckor på random ställen, som har sett en i situationer ingen annan har sett och alla är så galna att de ännu orkar med det här. De bästa kompisarna man kan ha, helt enkelt. Personerna som lyckas se det roliga i det mesta, personerna som skrattar åt det som kändes hemskt när man gjorde det, personerna som vet precis hur det känns när man har gått en hel dag i regnet med massor av saker och kommer fram till övernattningsplatsen, personerna som fattar exakt hur mycket bra en chokobit och en kram kan göra. Det är något speciellt med scouter som inte finns någon annanstans, som gör att scouter tillsammans bara har det så roligt.
Och ja. För de som antingen tror helt fel eller annars bara är dumma i huvudet och vägrar ändra på sina åsikter bara för att de inte vill, scouter är inte juntar som sitter inne och gör knopar eller är ute i skogen med en karta och en kompass. Så är det bara inte, scouter är något ganska annorlunda än det. Det tror jag redan att ni har fattat om ni har läst min blogg länge :)
Haha failade med att hitta någon fin bild... Lika bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar