Sidor

onsdag 22 februari 2012

Bara för att få tiden att gå

Så bloggar jag nu. Jag sitter på en bibba i stan, båten kom just i land och städerskan är hemma hos oss. Vi kan typ inte fara hem på två timmar. Datorns gräns är en halv... Jag får väl leta fram en gammal Frida elelr något och läsa en stund.
På måndag kväll var vi alltså här i stan och åt på en restaurang, och efter det blev i alla fall jag totalt ägd av mamma och pappa när vi for till Vikingteminalen. Jag hade på riktigt ingen aning om det och hokade först när bilen stannade vart vi var på väg. Nåjoo sen for mamma och Juni hem och jag, pappa och mina två äldsta systrar for till Stockholm.
I Stockholm var det varmt. Solen sken och det kändes som om det snart blir sommar. Vi åt världens bästa fastlagsbullar på ett litet café, det är något som finnarna bara inte kan göra lika bra som svenskarna. Svenska semlor bara är så mycket bättre än finska kopior.
Så mycket shopping blev det inte, jag kom hem med en smurf, en cactusfestis, ett par örhängen och en bok. Och lite godis som tog slut redan igår. Vi gick aldrig in till centrum, utan gick omkring på Söder och gjorde nu inte så mycket. Bilder finns nog, men de går inte riktigt att ladda dem någonstans nu. Sen när jag kommer hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar