Sidor

lördag 4 februari 2012

Macaroner, ostpaket och morötter

Varför verkar det lite som om allt jag och Ninni gör på något sätt har att göra med mat? Det är inte egentligen så, men så låter det alltid om man ska förklara vad vi gjorde. I något skede leder nu väl allt till mat, man blir ju hungrig.
Men jo. Igår kväll lagade vi macaroner, alltså de där som är typ maränger med mandel i smeten som man sen sätter fyllning i. Första gången för mej, och nu syntes det ju... Det finns inga foton, och det är kanske bra det. Jag ska laga nya fina här någon dag och se om jag vågar visa dem. På kvällen följde vi Linda hem, blev lite och dansade i deras kök, åt glass, gjorde tatueringar med en tusch och pratade om alla möjliga saker. Sen kom Ninni på att hon kanske hade glömt sin tejp på brandstationen så vi gick dit. Vi är seriöst där helt för mycket. De vuxna (nåjaa, vi säger myndiga) som var där blev lite förvånade, vad gjorde vi där på fredag kväll, och så sa Jere att "pikku kakkonen meni jo" och Ninni skrattade åt det ganska länge...
Vi vaknade sju på morgonen (har inte hänt på några år på en lördag utan en egentlig orsak) för att Ninni skulle på match. Man kan inte annat än tycka synd om de som spelar handis. Jag fick skjuts hem, efter att ha ätit kex och druckit apelsinsaft och lite annat så for jag och pappa till lite olika ställen som alla hade något att göra med vårt nya kök. I IKEA köpte jag burkar att organisera skåpen med, det kommer att bli superbra med mina nya strösselburkar. På ett ställe har jag ordning, och det är i "mitt" skåp i köket. Det är också det enda stället i hela världen. Ni vill inte se min garderob, mitt golv, min hylla, mitt skåp i skolan, min hylla i konstis, min plats i FBK eller en väska jag har packat. Efter det for jag tillbaka till Ninni, bara hennes bror och hans kompis var hemma så det blev att sitta där en stund och ha det tråkigt. Hon kom hem, hade skadat sej på matchen (like always...) och så fixade vi klart macaronerna. De blev nu helt okej till slut, och goda var de åtminstone... Vi lagade dem alltså till hennes brors födis, som de firade idag. Jag var med en stund på festen, alltid lika konstigt att vara med någon annans släkt och typ gudföräldrar... Nå det gick nu helt okej och nu är jag hemma igen. Kvällens program är ungefär hemlagade hamburgare, glass, film, godis och melodifestivalen. Chill lördag kväll som blir helt skönt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar