Sidor

lördag 25 februari 2012

Vem ska kakan smaka?

Jag gick på skattjakt i alla köksskåp. Där hittade jag rabarber (okej den var i frysen) och en platta vitchoklad. Det här är redan ganska omöjligt i vårt hus, fast det oftast är fullt av godis (tack mamma!) så finns här nästan aldrig vitchoko. Mamma själv tycker inte om det = hon köper det aldrig, och om hon någon gång har gjort det så äts det upp på kanske fem minuter för att alla andra tycker så mycket om det. Själv trodde jag att jag aldrig skulle röra en vitchokoplatta efter scoutlägret (helt för mycket på en helt för kort tid + halva plattan i håret...), men här är jag igen och tycker lika mycket om det som före Kalevala... 
Gammal bild, så snabb är inte ens jag :)
Nåja i alla fall så blev det en vitchoko-rabarber-kardemummakaka. En gammal favorit från sommaren som jag faktiskt bara lagade en gång... Gott var det i alla fall då, man kan ju hoppas på att det blir likadant :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar