Sidor

fredag 10 februari 2012

Vad jag har lärt mej idag


  • Det tar bort ganska mycket av dramatiken/det skrämmande/det sorgliga i en film om man ser den på typ spanska från youtube med engelsk text som är kanske fem minuter före
  • Det lönar sej att läsa precis alla små bildtexter när man läser till prov
  • Det lönar sej också att läsa igenom svaren...
  • Klä på dej ordentligt om du ska ut, det är kallt
  • Försök inte klippa rakt för fri hand med en liten sax
Jag har lagat valentine's day-kort en timme, gjort ett kemiprov som gick helt bra utom två frågor, fått ut ett mattaprov, tittat på Titanic både på engelska från dvd och sen på spanska från youtube. Hur lång kan en film vara? Dessutom är det ju inte som om man inte skulle veta hur det slutar... Jag fick också veta mitt hissavitsord, och blev ganska glad över att det fortfarande är en tia :) Resten av betygen kommer om vi har tur nästa veckas fredag.
Allt är packat och klart(nåjaa nästan), om några timmar blir det hejdå datorn hej riktiga vänner. Ni kan ju alltid hoppas att någon har med en kamera, kanske det kommer bilder hit i så fall. Min kamerasladd är ännu också borta, jag borde fara till Verkkokauppa och köpa en ny. Det får vi se hur många år det tar, jag har lovat Antonia att hon ska få första twilight-boken till present i två år nu. Igår beställde jag den. Dessutom kommer det säkert inte att hinna till hennes födis på tisdagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar