Sidor

torsdag 2 februari 2012

Vintersportdag (några ord som inte passar att skriva här)

Åkte pulka i -20. Det är vad jag gjorde idag.
Nu ska jag inte klaga helt för mycket, det var ganska mycket bättre än vad jag hade förväntat mej. Men usch vad det var kallt! Jag hade ändå ganska mycket kläder på mej, och frös ändå. Ögonfransarna frös typ fast i varandra, och dragkedjorna i rocken frös fast. Det var bara att vänta på att de skulle tina upp innan man fick upp rocken i bussen och hemma.
Vi satt nog i caféet en ganska lång tid, men vad kan man förvänta sej när det var så kallt som det var. Vi var också ute, åkte pulka i skidbacken, alla blev sura och vi gick tillbaka till pulkabacken. Den var inte så brant, och det var inte alls lika roligt. Vi åkte lite på sidan av själva backen och det blev genast roligare, samma sak när man åkte i ett tåg alla efter varandra. Det slutade nästan alltid med att alla krockade med varandra, pulkorna flög iväg och alla låg på marken och frös fast.
Till lunch blev det franskisar, och lite kakao måste vi också värma oss med i något skede. Sen när vi for hem med bussen såg alla lite halvdöda ut, satt och stirrade rakt fram och ingen sade något. Det efter fyra timmar i pulkabacken och skidbacken. Jag undrar på allvar hur alla från min klass skulle se ut, känna sej och reagera på tilltal efter en vecka på scoutläger, utan att ha sovit ordentligt en enda natt och ätit ganska äcklig mat sju dagar. Eller, egentligen undrar jag hur många som skulle överleva, om man tänker på hur alla kände sej efter idag.
Haha, har ingen aning hur negativt hela inlägget ser ut, men det var helt roligt. Inte bättre än de två timmar bildkonst vi missade, men kanske jag överlever. Bättre än en normal skoldag med tråkiga timmar. Tro mej, för att jag ska tycka så om något som har med sport att göra krävs det ganska mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar