Sidor

fredag 17 februari 2012

SPORTLOOV!

Det sista jag kommer att göra är sporta. Jag kommer att sova, baka cupcakes, hitta på något med de tre personer jag vet att är hemma (det är alla som är hemma...), kanske fara till lande, kolla på Harry Potter med Ninni när hon kommer hem och ja det var nu ungefär det.
Idag i skolan hände inte så mycket, på rellatimmen pratade vi om gamla åskgudar och annat som finländarna trodde på när de ännu bodde ute i skogen (...). Efter det blev det hussa var vi som vanligt hade roligt, pratade helt för mycket och lagade lite mat. Tomatsoppa och vändagsbakelser. Någon totalt IQbefriad person har satt våra hussatimmar på olika sidor om lunchen, så gissa om man är hungrig när maten är klar. Det kändes smått onödigt att laga all mat när man ändå visste att man inte skulle orka äta den ordentligt.
Så blev det gammeldans, inte det bekvämaste att sitta en timme på jomppasalens golv men helt kul att se på tvåorna som dansade. Jag undrar vad jag skulle ha gjort om någon skulle ha kommit och bjudit upp mej när sen alla fick dansa i slutet. Jag och att dansa vals är inte den bästa kombinationen... Det var dessutom massor av personer från sjuan som måste dansa, så vi får nu se hur många år jag klarar mej undan.
Betygen hann vi också få, jag blev superglad över att jag inte mera har en enda åtta. Mitt betyg är inte på något sätt hur man än tänker dåligt. Men att jag sänkte moddan stör mej...
Nu ska jag gå och äta lite chokokaka min kära syster bakade igår. Jag fattar inte när hon har blivit så här bra att baka. Den är på riktigt en av de godaste chokokakorna jag har ätit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar