Sidor

torsdag 9 februari 2012

Goodbye civilisation

Imorgon åker jag ut till Noux. Betyder ingen bloggning på heeela veckoslutet. Betyder också att man bara chillar och har roligt hela veckoslutet, och verkligen inte läser på grammatikprovet vi har på måndag. Böckerna får inte plats i väskan, säger vi nu...
Det är faktiskt torsdag idag, det kändes inte alls som torsdag! Vi gjorde nästan ingenting på hela dagen, det jobbigaste var typ att böja finskaord efter ett modellord. Inte så svårt som det låter :) På moddan spelade jag och Ninni Alias mot Wilzu och Zache, båda vi och de fuskade så mycket vi bara kunde, och antingen var jag och Ninni bättre på att fuska eller att förklara ord för vi vann. Hela Alias-spelet fungerar så mycket bättre när man känner varanda bra! På bildkonsten höll jag lite på med grafik, alltså en "platta" som man ristar in något eller typ skär, och sen sätter man färg på och trottar igenom en grafikpress och sen blir det en bild. Det funkade ganska bra, och det blev mycket bättre än vad jag hade trott. Jag kan fixa foton nästa vecka eller något :)
Nu borde jag laga läxor. Har helt för mycket för att det ska lyckas att göra dem på rasterna. Kemiprov, massor av hissafrågor... Betygen får vi nästa vecka, får nu se hur det har gått. Antagligen helt bra, men man kan aldrig veta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar