Sidor

fredag 29 juni 2012

Vet ni vad?

Igår var det international caps lock day. BETYDER ATT MITT BLOGGINLÄGG BORDE HA SETT UT SÅ HÄR. Men nej, idag är det en helt vanlig dag och jag vill inte irritera med att skriva med stora bokstäver. Dessutom känns det som om någon skriker om det står med stora bokstäver.
Jag hade fel, det är inte en vanlig dag idag. Det är international sleeping day. Jaha, jag borde väl sova o så fall. OCH international no homework day. Det är ju åtminstone sant.
Den 23 maj är det world turtle day. 22 november, international hug a dragon day. 6 november, world taco day. Faktiskt är 28 oktober också international caps lock day. 25 maj som jag redan påpekade för några veckor sedan är handduksdagen, eller towel day. 7 oktober är det world smile day. 22 februari, som scouterna vet, thinking day. 9 februari är det chocolate day, som en del av the valentine week. Min födelsedag, 15 april, är det day of silence. Vad skoj. 28 januari är det potato day.
Så tackar vi Wikipedia för den här onödiga, men roliga, informationen. Efter det här har jag massor av orsaker till att göra roliga grejer. Som att irritera alla med att ha caps lock på hela dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar