Sidor

onsdag 20 juni 2012

Det här har hänt

Vi satte upp alla hängmattor vi hittade på gården på lande och låg i dem några dagar.

Jag fick nog av att slappa, så jag tvingade med Carolina till närmaste strand. Med cykel! Inte för att det är så långt, kanske fem kilometer, men det var första gången jag for dit utan bil... Vi hann också cykla till Västanfjärd och köpa glass någon dag, det är lite längre men inte heller så väldigt ansträngande. Med lite glass klarar man vad som helst :)

Vi for ut med båten några gånger. 

Till Högsåra och Farmors Café, lammen bets om man inte aktade sig!

I Dalsbruk.


Pappas flicka målade bastun, det är ännu kanske fem plankor kvar som jag inte orkade/hann måla innan vi for...

Jordgubbskaka!

Mamma hämtade inte bara äcklig tandkräm från ryssland, utan också ett halsband till mig.

I brist på bättre satte vi upp vårt gigantiska orange tält, släpade dit en madrass, några dynor och var där och slöade istället för i hängmattorna.

Tillbaka i grani bakade jag vildjästbullar. Lika goda som förra gången! De är enkla att göra, men det tar tid och om du inte har lust att baka bullar av mögliga aprikoser (det där var en överdrift!) så är det inget för dig. De blir faktiskt mycket bättre än vanliga bullar, jag rekommenderar att testa! Här och här kan ni läsa om när jag gjorde dem förra gången, jag tror att det blir ett inlägg till om dem eftersom där inte stod så hemskt mycket om det...

Idag åkte vi till Vii Voan, en asiatisk "matbutik" i Hagnäs som är ganska skoj. Hälften av sakerna har man ingen aning om vad de är, och den här butiken är helt perfekt om man ska ha något halvkonstigt asiatiskt utan att vilja betala fem gånger mera för en hälften sämre grej. Det blev mest sushigrejer och wasabiärter, som är massor bättre än wasabinötter. Speciellt wasabipulvret är jag ganska intresserad av hur det kommer att bli.

En egen hängmatta hann jag också fixa. Jag måste ju fixa en privat som ingen annan får ta, och som jag kan ta med på läger... Tipstips åt den som vill ha en egen, gå till Partioaitta, både hängmatta och rep för 29.90 istället för hängmatta för 34.90 + rep för 14.90... Och med scoutrabatten blir det ju ännu billigare. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar