Sidor

söndag 24 juni 2012

Missommaa

Helt roligt var det trots regnet. Jag hade den obekvämaste dynan jag någonsin sovit med, inräknat de hopvikta kläder jag har haft som dyna många gånger... När det också var helt ljust och jag sov i en obekväm soffa så är jag naturligt nog ganska trött. Regnet gör inte heller saken bättre. 

Det fanns mat så att ingen orkade äta upp den, men så gott att alla nog försökte. Vi satt ute och lagade sushi i minst en timme, hade så mycket att vi trodde att det skulle räcka i ett år men slut tog det på en liten stund. Jordgubbskakan var god till morgonmål också!




När det sedan regnade hela dagen så spelade alla ett Trivial Pursuit från åttiotalet. Med frågor var svaren på geografifrågorna kunde vara jugoslavien, om skådespelare och sångare som i alla fall jag inte hade någon aning om vem de var och annat helt för komplicerat. Bra gick det inte. Hundarna ville såklart också vara med...


Vi gick i bastun, sämsta jag någonsin har varit i med en maxtemperatur på 55°, åt godis, sjörövarna/min syster kom och gömde chokladplattor i min sovsäck (choklad och sovsäck, nejnej), var med hundarna, simmade, lagade mat, åt hela tiden och hade det roligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar