Sidor

tisdag 5 juni 2012

Det luktar simhall.

Jag håller på att färga mina gamla avklippta jeans. De kommer att bli gröna och orange. De har varit blåa från början, så jag får börja med att bleka dem. Det luktar klor i halva nedre våningen, jag är glad att jag inte sover där! Nu måste jag alltså vänta tills de är så ljusa som möjligt, jag kommer att orka typ till imorgon på morgonen, tvätta dem och så kan jag färga. Kommer att bli superroligt, allt med färg inblandat är på något sätt extra roligt. Vi får se hur mycket som riktigt blir färgat, antagligen så mycket min färg räcker till.
Dessutom har jag jobbat för den här färgen. Jag cyklade till esbo centrum, till Sinelli var jag trodde att det skulle finnas. Nej, det fanns inte. Jag gav nästan upp, gick via claes ohlson var pappa var så vänlig och köpte en ny jesustejp till mej, och så gick jag in till tiimari för att jag bara måste kolla. Såkart fanns det färg där. Tur för mig! Det var bara att gå till matbutiken och köpa klorin och salt och cykla hem igen. Vilket egentligen inte var så lång väg, men ganska mycket längre än om jag skulle ha cyklat till tågstationen och åkt tåg.
Nitar blev jag ändå utan. Det bara fanns inte. Jag får väl beställa eller köpa de som jag redan hittade i en butik som var stjärformade. Inte alls lika roligt som fyrkantiga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar