Sidor

måndag 4 juni 2012

Hur det går när jag är uttråkad

Det går alltid på precis samma sätt. Alltså nu talar jag om när man är ledig någon lite längre tid, mera än ett veckoslut.

  1. Jag sover
  2. Jag gör ingenting
  3. Jag är på datorn
  4. Jag gräver fram en bok och läser (så här långt hinner jag på ett veckoslut)
  5. Jag börjar städa
  6. Jag lagar mat
  7. Jag bakar
  8. Jag bakar väldigt hc grejer (typ återupplivar min surdeg)
  9. Jag ringer till någon och gör något socialt
Det varierar lite hur länge en period håller på. Allt från en timme till en vecka. Idag var det en laga mat och baka-dag. Här på kvällen lyckades jag komma till punkt åtta. Kommer någon ihåg vildjästbullarna jag bakade för evigheter sen? Det var ungefär ett år sedan om jag minns rätt. Det är dags igen. Min nya vildjäst står någonstans i köket och myser. Ännu har den inte blivit rolig och börja bubbla och se konstig ut, men den hinner väl. Jag tycker att den är rolig, ni andra får därför stå ut med att se bilder av den.

Jag började också baka med surdegen, om någon kommer ihåg den. Det var nästan så att jag hade glömt bort den själv. Den verkade förvånansvärt normal, den såg likadan ut som när man struntar i den en vecka. Nu har jag struntat i den i ungefär ett halvår, om inte mera. Jag skulle inte må bra efter ett halvår i en burk i kylskåpet utan mat. Efter att den nu fick sin mat är den så normal den bara kan vara. Får nu se om bröden imorgon också blir helt vanliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar