Sidor

tisdag 12 juni 2012

Varför jag gör allt vad jag gör

Linda: Ja vill läsa ett inlägg om varför du gör allt va du gör. (<: Lycka till fjant;)

Det finns ett enkelt svar: för att jag vill. Du kan sluta här om du inte har lust att läsa massor av varianter på samma sak.

Det finns ganska många svar som egentligen stämmer bättre.

  • Jag får fördelar av det. Egoisten visar sig. Eller egentligen inte visar sig, den är alltid närvarande. Försök själv hitta på ett enda val du har gjort som inte gav dig fördelar. (Här fanns från början en mycket längre text, men den var till en väldigt stor del likadan som en annan jag har läst och kanske ändå lite för annorlunda för den här bloggen)
  • Det är roligt att se allas reaktioner på det som jag hittar på
  • Det är ganska intressant att se samma reaktioner
  • Det är roligt att göra just det jag gör
  • Det känns bra (om inte just när jag gör det så efteråt)
  • Någon blir glad (och alltså inte i alla fall arg på mig)
  • Jag måste bevisa att jag kan
  • Jag måste testa om jag kan
  • För att hjälpa någon (glädje smittar lika lätt som ilska, eller gäspningar.)
  • För att det gör något trevligare för mig
Som ni ser är det ganska samma orsaker. För att alla är samma, bara formulerat på olika sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar