Sidor

måndag 18 juni 2012

Saker ni (kanske) inte visste om mig

På Rebeckas önskemål!
Genast blev det svårt. Jag lovar att nästan alla vet i alla fall en sak jag kommer att skriva, helt enkelt för att alla vet så olika saker om mig.

  • Jag har haft röda slingor i mitt hår, någon gång på femman tror jag. 
  • Jag har helt sjuk snigelskräck. Det har en orsak, om vi tar det snabbt är den ungefär att jag stod på en gräsmatta var det fanns en miljard sniglar. Det var nästan ingen överdrift, de fanns på riktigt överallt. Stora, svarta, slemmiga utan skal... USCH!! Sen dess är jag helt enkelt livrädd för dem. Igår upptäckte jag dessutom att det bor en gigantisk svart snigel av värsta sorten vid utedasset på lande. Mysigt!  
  • Jag äter inte ost. Fråga inte varför...
  • Om jag inte har något bättre för mig kan jag utan problem läsa en hel dag. Däremot är det inte något som jag gör om jag har något annat bättre för mig, utan mest som en sista utväg. Alltid när jag hittar en ny bra bokserie att läsa undrar jag varför jag inte läser mera... Och blir väldig snabbt påmind om det när bokserien tar slut, jag börjar på en ny bok och den är helt skit. Tyvärr är det mycket mera sällsynt med bra böcker än dåliga.
  • Jag har haft massor med hemlängtan under precis alla läger jag har varit på tills förra sommaren. Då försvann den av någon orsak, ingen aning varför. I alla fall så finns den inte mera, i alla fall inte på något sätt som skulle störa, och jag tänkte inte börja överanalysera det. Jag fattade väl att det inte var nödvändigt, blev större och hade roligare än någonsin när jag struntade i min hemlängtan. Eller så hade jag roligare än någonsin och glömde därför bort den? Ingen aning, borta är den i alla fall!
  • De som inte har hört mig prata, i alla fall inte ofta, vet inte att jag inte uttalar bokstaven R som nästan alla andra. Alltså jag uttalar den som man gör i frankrike eller skåne till exempel. Jag kan tala "ordentligt" men ser ingen poäng med det. Det stör inte mig. Jag har ingen aning hur bra det märks, eller om någon alls reagerar på det. Så är det i alla fall.
  • Just nu försöker min syster distrahera mig med att sätta någon skjorta över mitt huvud, knipa mig i näsan och säga att "nu blev du en mårra!". Hon kommer inte att sluta i första taget, så kanske det är bäst att jag ger upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar