Sidor

fredag 9 mars 2012

Pizza & chokomousse & en äcklig vispgröt

Det är ungefär vad jag har ätit idag. Om någon är intresserad :)
Pizzan var bättre än skolmaten. Vi lagade den alltså i hussan. Jag är ingen pizzamänniska så jag ska nu inte dissa den helt för mycket... Dessutom fylls bloggen antagligen med negativ energi eller något annat mysigt som vi pratade om idag på rellan.
Vispgröten, joo. Jag är inte riktigt en vispgrötsmänniska heller. Vi låter det räcka som förklaring.
Men min chokomousse är supergod. Jag lagade den till efterrätt och åt upp kanske hälften på vägen... Kanske inte riktigt, men helt tillräckligt. Namnam nu måste vi äta maten snabbt så vi hinner till den :)
Bara så att ni vet, finskans nomen böjs i femton kasus. FEMTON. Plus massor av konstiga stadieväxlingar och allt möjligt annat. Finskan är trots allt ett av världens svåraste språk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar