Sidor

söndag 4 mars 2012

Kanonbra

Ett ord som fungerar i alla situationer :)
Men hallå alla människor. Efter ett kallt men ganska skoj (kanonbra!) veckoslut i Vihtijärvi är jag hemma igen. Det kommer helt säkert att komma helt för mycket bilder till kuvatsidan men det är ett senare problem... Lite ska jag väl också kunna fixa hit :)
Är någon på riktigt intresserad av vad vi gjorde? Jag kan berätta att vi hade några snöfighter, åt mat, failade i några små tävlingar som gick ut på ganska onödiga saker, eldade i kaminen, frös lite, hade lite hett, åt godis, åt kex, vaktade kaminen, läste Frida, gick i bastun och skrattade så att magmusklerna gjorde ont åt megadåliga onödiga skämt. Allt blir så mycket roligare när man är trött!
Vi gick omkring med varandras pipon, lånade kläder av varandra så att ingen hade någon koll på var dens saker var, lyssnade på Jeres livs historia på svenska (han pratar finska på riktigt), kallade varandra för konstiga namn, sa att "då fåå du int komma på mitt kalas" och lekte femåringar helt för mycket, bråkade med varandra, Ninni bet alla som hon kunde komma nära, funderade på hur snygga profilbilder påverkar temperaturen i ett tält och om man då måste ha facebook uppe, sov ganska mycket för lite, pratade om alla våra problem och gjorde fina planer för alla möjliga grejer.
Vi hade ett superroligt veckoslut. Jag skulle kunna skriva ett inlägg fullt med alla skämt vi kom på, det skulle få kanske tre personer i hela världen att explodera av skratt och resten skulle inte fatta något. Nu ska jag bada och sen efter det sooova så länge det bara går.

2 kommentarer: