Sidor

torsdag 22 mars 2012

Muffins

Idag på hktimmen skulle vi göra ett grupparbete om könsroller. Jag och Ninni kom på att vi nog inte är så där jätteperusflickor, de där som har rosa klänningar, aldrig busar, alltid gör som alla säger och ja. Bredvid oss satt två pojkar som beskrev precis allt flickigt med "muffins". Vad är typiskt flickigt, muffins, vad gör flickor när de är med varandra, muffins, hur flirtar man, man bjuder på en muffins. Jag ska testa, haha. Just där fick jag stereotyp-flicka-poäng. Men ganska många försvann för andra grejer. Jag har aldrig klänning/kjol, är med i fbk (första exemplet på manligt yrke vår lärare sa var "brandman"...), kan saker om datorer och mycket mera än de flesta flickor om bilar och båtar. Igår lärde jag mig till exempel hur en dieselmotor fungerar. Ingen aning när jag kommer att behöva det, men nu kan jag det i alla fall... Om inte annat kan jag i alla fall imponera på de personer som kommer och frågar mig något om en dieselmotor. Ingen aning när det skulle hända, men om det händer kan jag i alla fall svara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar