Sidor

fredag 5 april 2013

Strömavbrott

Strömavbrott är inte kul alls. Det är hemskt. Speciellt när datorn och alla andra grejers energi tar slut och de bara dör i ens händer. När spisen eller mikron eller ugnen eller brödrosten inte fungerar. Inga badrumslampor, inga laddare, ingenting. 
Exakt precis de två dagar den här veckan jag inte har befunnit mig lagom långt från mitt hus har oskickliga grävmaskinsgubbar som fixar något hos någon i något hus grävt av mystiska elkablar så att också vårt hus har blivit utan allt fint den fina uppfinningen elektricitet för med sig. En gång blev det fixat, i dag bara halvt. Vår ugn och några andra grejer fungerar inte. Dessutom är det fredag så ingen orkar fixa det före måndag. Det verkligt hemska med det här är ju att jag inte kunde göra en citronkaka mamma bad mig göra redan på onsdag. Nu är det omöjligt tills måndag. 
Jag har lust att fly från det här hopplösa grankullalivet utan ugn till Västanfjärd och den röda stugan (med ugn!) som finns där, men får nu se om jag får med mig någon annan. Okej då kanske det inte är så farligt och kanske jag överlever ett veckoslut, men lande skulle inte vara helt fel det här veckoslutet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar