Sidor

måndag 15 april 2013

Grejer

Fina grejer som gjorde mig glad, ursäkta kära systrar och vänner för att era grejer inte är med men de låg i olika konstiga hörn och jag orkade inte leta fram dem. 
Morgonmål är alltid skoj.

Nu vet jag för det första vad klockan är utan att behöva använda något elektriskt, för det andra kan jag sätta massor av roliga lappar var det står spännande saker fast i den.


Jag hade en röd från tidigare, men av någon orsak blev det alltid väldigt dramatiska minikrig när antingen jag eller någon syster (som påstod att den var hennes också) skulle ha den. Nu slipper jag dem, och gult är finare än rött.

Om alla skulle ha muminlakan skulle världen säkert vara en bättre plats. Katterna jag tidigare sov med fick åka i tvättmaskinen för att ge plats åt mina mumintroll. Det är sant att jag tidigare sov med ungefär femtiotusen katter. Det ser ni på bilderna nedanför, tagna i mitt otroligt inte-städiga rum före jag bytte lakan (men inte städade).

Egentligen ingen födelsedagspresent utan en julklapp, som valde en fin dag att hitta hem. Dessutom var min syster så snäll och bar hem dem åt mig så att jag inte måste anstränga mig det minsta. Nu kan jag ha på mig fula kläder med stil, och på samma gång berätta till världen en hur stolt scout jag är och vilken som är den bästa kåren. Om någon inte heller kan mitt namn får den lära sig det.

Nu är jag femton år, inte stor, men glad och nöjd. Gudarna var snälla och gjorde min födelsedagsmåndag till en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar