Sidor

onsdag 10 april 2013

Kort

Det känns som om det mesta i dag blev lite halvt. Kanske det också är orsaken till att jag hann med massor. Jag hann vara i skolan, och efter det tränga in mig på en vänelevsintervju med några sjuor eftersom jag inte tänkte vara i skolan i morgon när åttornas är. Jag kom för sent och utan att läraren visste om att jag alls skulle dit. Det känns som om jag inte gjorde något väldigt positivt intryck.
Jag hann hem och baka ett par halva kakor, sedan till Hagalund och Stockmann för att bli gul och galen. En bok hoppade med hem om någon undrar. 
Jag kom för sent till mina övningar med FBK, fällde en julsnögubbe i mitt huvud och fick nästan inte komma med på övningar. Oj då. Övningarna var på ett tufft men samtidigt otroligt skrämmande ställe. Vi skulle söka papperslappar i en gammal, sjukt stor kontorsbyggnad. Den används till alla möjliga övningar och var fullt med allt möjligt spännande. Blodspår (av färg) på golv och väggar, tomma hylsor från något vapen jag inte ens ska uttala mig om vad det är eftersom jag ändå har fel, och trevliga spår efter knarkare som har brutit sig in i form av sprutor i konstiga hörn. Mysigt. Otroligt skrämmande. I ett rum fanns det en docka vi alla blev livrädda för. Det var ju inte ens mörkt eller något, men en stor, tom byggnad var folk brukar bryta sig in och poliser brukar öva är inte ett ställe man känner sig avslappnad på.
Just när vi skulle gå ner i källaren (var det var mörkt) började telefonerna och radiorna pipa. Alarm. Bara att springa till bilen, åka snabbt med ljusen och sirenerna på till stationen, för att sedan avsluta övningen en timme tidigare än normalt. Jag ville gå till källaren, men tydligen ville inte gud det. Jag får väl trösta mig med att de som de som åkte på alarm (kanske) var viktigare än att jag får gå ner i en skrämmande kälalre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar