Sidor

måndag 8 april 2013

Häst

Hästar är trevliga. Det kom jag fram till efter i går. Speciellt islandshästar, de är bara som stora hundar. Hästen som råkade vara min i ett par timmar i går uppförde sig precis som en hund. Den skakade på huvudet som en hund när det fick vatten i ögonen, kliade sig mot mig som en hund (bara att den gjorde det mot axeln i stället för benet...), skuttade omkring som en hund och var precis lika olydig. Den var typ det gulligaste djuret någonsin. Ingen häst kommer någonsin att ha respekt för mig som den dåliga ryttare jag är, men jag gillar ändå att rida på dem. De är mysiga.
Nu är i och för sig alla kläder jag hade på mig där väldigt smutsiga och hästiga och ligger någonstans på ett kakelgolv, och jag har tvingats gå med en tunn rock hela dagen. Man skulle kunna tro att åttonde april är ett lämpligt datum att lämna bort vinterrocken, men nej. Det bestämmer sig för att börja snöa. Gissa om jag frös. Trots det  tyckte jag att det var bättre att vara och rida i går än att ha kallt i dag. Det var också bättre att frysa än att ha på sig en väldigt smutsig och hästluktande rock...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar