Sidor

fredag 19 april 2013

Reklamstund: fredag

Mina reklamstunder börjar bli något regelbundet som händer helt för ofta. Oftast är de inte ens bra. I dag blir det något riktigt traditionellt, saker jag har köpt och hittat i frysen och känner för att dela med mig av. 
Någon dag hoppade jag på en buss till Omena tillsammans med min syster. Jag skulle köpa en bikini (Grekland snart!) men kom hem med två rullar tejp från en skoj butik som tydligen är min systers favoritbutik i hela världen. På det övre står det "Det er for vildt" vilket enligt översättningslappen betyder "det är så vilt", "that's crazy" eller "ihan villiä". Är det bara jag som inte riktigt tycker att översättningarna stämmer överens? I alla fall så kom Ninni genast med den fina idén att vi skulle tejpa det på hela henne. Jag håller med. 


Om man inte känner för att laga egen glass, här är den som slår det mesta. Till och med vissa hemlagade. Jo, den är precis så fantastisk. Det är en av de få saker man kan köpa i butiken jag kan äta som efterrätt utan att klaga det minsta på att jag inte fick göra den själv. Bara att glömma Ben & Jerry's och annat äckligt, det här är glassen som ska ätas om någon glass ska det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar