Sidor

måndag 22 april 2013

Mina svarta byxor

Jag hade ett par gamla svarta jeans som hade blivit gråa och tråkiga, så tråkiga att jag inte ville ha dem. Det var synd eftersom de var och är ett par bekväma jeans som inte har några spruckna sömmar, hål eller bara är allmänt uttöjda. Det enda problemet var att de var gråa. Det är de inte mera, kan jag berätta. För jag hittade en hylla med tvättmaskinsfärger i Prisma och köpte en påse med svart färg. Efter några varv i tvättmaskinen var mina gamla jeans så svarta att det nästan gjorde ont i ögonen när man tittade på dem. Det kan ni själv se på bilderna som en aning fult förstörs av solen. Färgerna är i alla fall rättvisa. 

Jag betalar nog hellre åtta euro för lite färg än femtio för ett par nya byxor. Dessutom blev jag full med inspiration att färga alla andra kläder jag äger, resultatet blev ju så fint. Jag tror ändå inte att det är en så väldigt bra idé att börja experimentera med resten av de kläder som har kvar färgen de hade när jag köpte dem... Jag får väl börja leta på reahyllorna efter vita kläder som jag sedan i lugn och ro kan förstöra med mina färgningsexperiment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar