Sidor

lördag 20 april 2013

Små älsklingar

Mamma och Carolina kom hem från Sverige. De hade köpt mjöl åt mig, efter att jag hade påmint dem om det i en månad före de for. Det kändes nog lite löjligt att be dem köpa mjöl, men det finns inte i Finland, inte vad jag har sett i alla fall. Nu ska det bakas bröd och små, små muffins i mina fina små formar de också köpte. De var egentligen den enda lilla saken av de sakerna rubriken kom från, för mjölet och kniven var faktiskt inte så små.

Den här saken var ändå ännu bättre. Bästa kniven jag någonsin har använt, förlåt alla keramiska saker och min puukko och andra knivar som borde vara bra, men här är den bästa av er alla. Det känns också smått fånigt att den här kniven var något av det bästa som har hänt på länge. Borde inte en femtonårig flicka bry sig om andra saker än knivar? Det känns fel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar