Sidor

måndag 15 april 2013

Födelsedag

Femton år har jag nu funnits på den här planeten. I går hade jag bara funnits här femton år minus en dag. Vad är skillnaden? Nu kan jag hamna i fängelse, få böter, köra båt och så vidare. Märker jag någon skillnad? Nej. Inte den minsta lilla.
Det var skoj att få presenter, det var skoj att få massor av grattisar i skolan, det var skoj att räkna hur många gånger någon försökte sjunga för mig. Det lyckades exakt en gång. Det var på morgonen när min familj sjöng. Min klass misslyckades väldigt många gånger, men fortsatte försöka. Det var helt okej att bli väckt en timme tidigare än jag annars skulle ha vaknat, jag hann med otroligt mycket saker på morgonen. Det är skönt att börja sent ibland. Jag åt min födelsedagsmat på mcDonalds och kände mig som en hemsk person. Egentligen har jag ätit två bra och goda födelsedagsmiddagar redan, men på min riktiga dag, då väljer jag att gå och äta hamburgare. Det kändes som om jag inte riktigt uppskattade det som min familj gör tillräckligt. Till mitt eget försvar måste jag ändå säga att jag inte har sett någon av dem sedan morgonen och inte tänkte göra det på några timmar till, så det är väl bättre att jag äter med mina kompisar än helt ensam hemma?
Jag har fått facebookgrattisar av personer jag så gott som aldrig har talat med, vad händer med den här världen? I och för sig är det väl sådana personer jag inte alls borde vara vän med, men ändå... Att se att någon har födelsedag och sedan bara automatiskt klicka på det och skriva dit ett litet grattis och en smiley gör inte min dag gladare. Det som däremot gör den det är bilder, hur fula de än är, som visar att någon faktiskt bryr sig och ens har ansträngt sig tillräckligt för att sätta dit en, eller textmeddelanden. De gör mig på riktigt glad. Jag har fått exakt fyra stycken med något som säger ungefär grattis på födelsedagen, tre av personer jag ser som mina vänner. De gjorde mig riktigt glad. Jag vill inte ha massor av grattisar av personer jag inte känner, men de som textar mig och därför uppriktigt vill säga det åt mig, de är personer värda att tycka extra mycket om. Nästan lika mycket värt som att komma fram till mig och säga det. Inget illa mot de facebookgrattisar som kommer från personer jag verkligen känner, dem har jag inget emot. 

1 kommentar:

  1. Nu är jag stolt. Jag textade, satt bild och facebookgrattade. Woohooo garttis ännu en gång

    SvaraRadera